REACH&CLP Helpdesk Luxembourg
INNOVATION
Information
Selon le règlement REACH (article 124) et le règlement CLP (article 44), chaque Etat Membre est tenu de mettre en place un service national d’assistance technique ou Helpdesk en anglais.
Au Luxembourg, le Helpdesk REACH&CLP est géré par le Luxembourg Institute of Science and Technology (LIST) au nom du Ministère de l’Economie et du Ministère de l'Environnement, du Climat et de la Biodiversité.
Le rôle de ce service est d’aider les entreprises, et en particulier les PME à se conformer aux exigences des règlements REACH et CLP. Le Helpdesk REACH&CLP est le point de contact principal des entreprises luxembourgeoises pour des demandes concernant REACH, CLP et POP. Pour ce faire, le Helpdesk REACH&CLP publie régulièrement des documents informatifs, organise des séances d’information et traite les demandes des entreprises par e-mail, par téléphone ou via le formulaire de demande.
---
Under the REACH Regulation (Article 124) and the CLP Regulation (Article 44), each Member State is required to set up a national technical assistance service or Helpdesk.
In Luxembourg, the REACH&CLP Helpdesk is managed by the Luxembourg Institute of Science and Technology (LIST) on behalf of the Ministry for the Economy and the Ministry for the Environment, Climate and Biodiversity.
The role of this service is to help companies, and in particular SMEs, to comply with the requirements of the REACH and CLP regulations. The REACH&CLP Helpdesk is the main point of contact for Luxembourg companies for requests concerning REACH, CLP and POPs. To this end, the REACH&CLP Helpdesk regularly publishes informative documents, organises information sessions and deals with requests from companies by e-mail, telephone or via the request form.